Klachten

Bent u het niet eens met de dienstverlening van de Alliantie, of met hun aanpak? Bent u ontevreden over een van hun medewerkers? Of over een bedrijf dat de Alliantie heeft ingehuurd voor onderhoud en reparaties bij u thuis? Dan kunt u uw klacht melden. Hier leest u hoe u dat doet.

Wie kan een klacht indienen?

Bent u:

  • Huurder
  • Medehuurder
  • Ex-huurder
  • Toekomstig huurder van een woning van de Alliantie?

Dan kunt u een klacht indienen.
Familie die ergens anders woont, kan dus geen klacht indienen.

Wat moet u doen als u een klacht hebt?

Neem altijd eerst contact op met de Alliantie. U komt er vast samen uit. Wordt u het niet eens met elkaar? Of bent u ontevreden over de oplossing die de Alliantie biedt? Dan kunt u een officiële klacht indienen.

Waar kunt u uw klacht melden?

Wat gebeurt er met uw klacht?

Hebt u uw klacht ingediend bij de Alliantie? Dan onderzoekt de klachtencoördinator van uw regio de klacht. Uiterlijk 15 werkdagen nadat u de klacht hebt gemeld, krijgt u een brief of mail. Daarin staat de uitkomst van het onderzoek. Krijgt u gelijk? Dan leest u in de brief of mail ook het voorstel van de Alliantie om de klacht op te lossen.

Hebt u uw klacht gemeld bij de HuurdersBelangenVereniging? Dan gaat het bestuur met de Alliantie praten over uw klacht. We bemiddelen tussen u en de Alliantie en helpen u bij het verdere traject. Dat kan ook betekenen dat we u doorverwijzen naar de klachten- of huurcommissie.

Goed om te weten

Ligt uw klacht bij de rechter? Dan kunnen we helaas niets voor u doen.

Vragen?

Bent u benieuwd naar het Klachtenreglement van de Alliantie? Hebt u vragen over de klachtenprocedure, of over andere huurderszaken? Neem gerust contact op met de HBVA in uw regio. We staan u graag te woord!